Általános Szerződési Feltételek
OtthonDigital –
To-Ta-Ti Kft.
Általános Szerződési Feltételek
ÁSZF - 2020
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus
formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven
íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és
szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott
elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.otthondigital.hu/)
és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról:
https://www.otthondigital.hu/vasarlasi_feltetelek, és letölthető az alábbi
linkről:
https://www.otthondigital.hu/custom/dolgokazinterneten/image/data/Docs/aszf_otthondigital.pdf
1.
Szolgáltató
adatai:
A szolgáltató neve: To-Ta-Ti
Kft.
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés
helye):
3324 Felsőtárkány, Gárdonyi Géza utca
47.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való
kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: otd@to-ta-ti.hu
Cégjegyzékszáma: 10-09-037388
Adószáma: 25979600-2-10
Telefonszáma: +36 30
202-0080
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
ShopRenter.hu Kft.,
4028 Debrecen, Kassai út 129.,
e-mail: info@shoprenter.hu
2.
Alapvető rendelkezések:
2.1
A jelen Szabályzatban nem szabályozott
kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó,
különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
(„Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a
felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2
A jelen Szabályzat 2020. 08. hó 01. nap napjától
hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan
módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése
előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal
használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos
valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3
Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató
által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa –
akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban
foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem
fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
2.4
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a
weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a
weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak
vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató
3.
Regisztráció/vásárlás
3.1
Felhasználó a weboldalon történő
vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon
közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul.
3.2
Felhasználó a vásárlás/regisztráció során
köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott
valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus
szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más
nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen
és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért,
illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.4
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból
adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek
számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4.
Megvásárolható
termékek, szolgáltatások köre
4.1
A megjelenített termékek kizárólag
online/e-mailben rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak
forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem
tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül
felszámításra.
4.2
A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti
a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek
adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként
szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a
termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
4.3
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre,
Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat
az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága
ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a
nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy
becsült árától jelentősen eltérő, esetleg
rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató
nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron
történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási
szándékától.
4.5
Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság
áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak
azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó
kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a
szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk
érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek
fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis
szerződésnek tekintendő.
5.
Rendelés
menete
5.1
Felhasználó a regisztrációját követően
bejelentkezik a webshopba vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2
Felhasználó a megvásárolni kívánt termék,
termékek darabszámát beállítja.
5.3
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott
termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosár”
ikonra kattintva.
5.4
Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne
kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább válogatok” gombot. Ha nem szeretne
további terméket vásárolni, kiválasztja a „tovább a kosárhoz” gombot ,ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát.
A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség
véglegesítéséhez a „frissítés” ikonra kattint Felhasználó.
5.5
Amennyiben Felhasználó további terméket nem szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább a
pénztárhoz” gombot.
5.6
A pénztárba történő bejelentkezéskor a
Felhasználó regisztrálhat vagy választhatja a regisztráció nélküli vásárlát.
Amennyiben a Felhasználó már korábban regisztrált akkor lehetősége van
bejelentkezni e-mail címével közösségi fiókjával.
5.7
Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd
a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
6.
Fizetési
módok:
6.1
Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató
üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen történő átvételkor:
Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Felhasználó a
Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató által
megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben.
Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
6.2
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt
termék postázva, futárszolgálattal vagy átvételi pontra kerül kiszállításra,
lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a postásnak,
futárnak vagy az átvételi ponton teljesítse
készpénzben, (esetenként bamkkártyával) a megrendelt
termék(ek) átvételekor.
6.3
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek
ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül
köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását
követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa
meghatározott módon történő átvételére.
6.4
Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége
van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe
vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
6.5
Online PayPal fizetés:
Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, PayPal fiókkal fizetni a Szolgáltató által igénybe vett
pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
7.
Szállítási
költség:
7.1
Szállítási díj a választott szállítási mód
alapján állapítható meg.
7.2
Az egyes szállítási módok költségét a fizetési
folyamat során egyértelműen feltüntetjük.
7.3
A szokványos szállítási díjunk csomagautomatába
1000 Ft.
A
szokványos szállítási díjunk házhozszállítással 1500 Ft
7.4
Amennyiben rendelést nem tudjuk teljes egészében
elküldeni, a kiegészítő szállításokhoz nem adunk hozzá újabb költséget.
7.5
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép
fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen
esetben a hiba felismerése illetve módosítása után
azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer
megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél
elálljon a szerződéstől.
7.6
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése
és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a
garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot
kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt
esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a
csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt
Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra
közötti időszakban.
7.7
Az adatok megadását és a Vásárlási feltételek
(ÁSZF) elfogadását követően Felhasználó a ”megrendelés”
gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer
ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
7.8
Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a
megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző
fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
7.9
Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését
követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó
megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő
elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem
érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség
alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a
Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára
hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a
visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail
címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely
telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
8.
A
megrendelések feldolgozása és teljesítés
8.1
A megrendelések feldolgozása nyitvatartási
időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is
van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után
történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata
minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
megrendelését.
8.2
Általános teljesítési határidő, a
visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a
teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó
felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában
legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc
napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
8.3
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék
nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni,
valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb
harminc napon belül visszatéríteni.
8.4
Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges
technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt
történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a
jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes
egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő
egyeztetést követően kerülhet sor!
9.
Elállás
joga
9.1
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU
számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon
belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt
terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig
gyakorolni az elállási jogát.
9.2
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő
attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az
általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
9.3
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
9.4
A termék visszaküldésének költségét a
fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
9.5
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a
termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató
azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár
megtérítését.
9.6
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan
nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
9.7
A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az
elállási jogát
a.
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a
teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a
fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
b.
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében,
amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az
elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges
ingadozásától függ;
c.
romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző
termék tekintetében;
d.
olyan zárt csomagolású termék tekintetében,
amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után
nem küldhető vissza;
e.
olyan termék tekintetében, amely jellegénél
fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f.
olyan alkoholtartalmú
ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az
adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés
teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül
sor;
g.
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél
a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h.
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az
átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i.
hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében,
az előfizetéses szerződések kivételével;
j.
nyilvános árverésen megkötött szerződések
esetében;
k.
lakáscélú szolgáltatás kivételével
szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés,
étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló
szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy
határidőt kötöttek ki;
l.
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális
adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
9.8
Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az
elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti
jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül
visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási
díjat is.
9.9
A visszatérítés során az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha
Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja;
e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
9.10
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan
késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés
Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen
sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
9.11
Fogyasztónak írásban történő elállás esetén
elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
9.12
Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14
napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
9.13
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének
közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
9.14
A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része
megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik.
9.15
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre
az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés
miatt következett be.
9.16
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig
visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t,
vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat
visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
9.17
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával,
annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban
(akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban
történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe,
telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai
úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést
fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
9.18
Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék
rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából
eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését
követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra
visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
9.19
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
9.20
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU
számú irányelve itt érhető el.
9.21
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti
Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
9.22
Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv
szerinti fogyasztónak minősülő Fellhasználókat illeti
meg.
9.23
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást,
azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár e.
10.
Elállási
jog gyakorlásának a menete:
10.1
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási
joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a
Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni.
10.2
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát,
amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi
elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a
postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az email illetve az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe.
10.3
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt
terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő
betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a
terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az
elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő
költségeket.
10.4
A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó
része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
10.5
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes
termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott
termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a
vásárló az elállási joggal.
11.
Jótállás,
szavatosság
Kellékszavatosság
11.1
Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Felhasználó
a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
11.2
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a
kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó
– választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső
esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve,
ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
11.3
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két
éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem
érvényesítheti.
11.4
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét?
Felhasználó
a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
11.5
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági
jogai érvényesítésének?
A
teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó
igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető
vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba
már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
11.6
Milyen esetben élhet Felhasználó a
termékszavatossági jogával?
Ingó
dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
11.7
Milyen jogok illetik meg Felhasználót
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását
vagy kicserélését kérheti.
11.8
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó
által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
11.9
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
11.10
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel
érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
11.11
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
11.12
Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a
Szolgáltató jótállásra köteles.
11.13
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn
belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó
részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
11.14
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási
kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben
mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási
igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból
fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a
természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a
kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott
igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb,
a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
12.
A
szavatossági igény esetén történő eljárás
12.1
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a
felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem
térhet el.
12.2
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének
bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
12.3
A szavatossági kötelezettség teljesítésével
kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
12.4
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett
szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
12.5
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul,
igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
12.6
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy
jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud
nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon
belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
12.7
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak
felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
hatóság kérésére bemutatni.
12.8
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
13.
Vegyes
Rendelkezések
13.1
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez
közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes
felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte
volna el.
13.2
Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné,
jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek
érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
13.3
Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján
megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az
adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre
vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az
hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat
valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond
arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
13.4
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés
úton próbálják rendezni.
14.
Panaszkezelés
rendje
14.1
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést
megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.
Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy
annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail
címen, vagy levél útján is közölheti.
14.2
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal
megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével
nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató
a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet
vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
14.3
Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon
belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A
panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi
a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
14.4
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása
esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti,
az alábbiak szerint:
14.4.1
A Fogyasztó panasszal fordulhat a
fogyasztóvédelmi hatósághoz:
14.4.2
A fogyasztóvédelmi
hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet
szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal,
illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos
illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok
elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
14.4.3
A Fogyasztó panasza esetén lehetősége van
békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető
Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád
krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525,
(76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím:
bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető
Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf.
109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976,
446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei
Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli
u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091,
501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím:
kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina
krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky
György
E-mail cím:
bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető
Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt.
8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118
mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím:
bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár,
Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst
László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei
Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István
út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202;
520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím:
bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető
Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér
10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út
15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf.
440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105
mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei
Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy
park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei
Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér
36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető
Testület
Címe: 3100 Salgótarján,
Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út
59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím:
pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím:
www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető
Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca
6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei
Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza,
Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544,
(42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné
dr. Balmaz Katalin
E-mail cím:
bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J.
u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd
tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető
Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest
u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím:
vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi
utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím:
zmbekelteto@zmkik.hu
14.4.4
A békéltető
testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson
kívüli rendezése. A békéltető testület feladata,
hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség
létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az
ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és
költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület
a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót
megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
14.4.5
Online adásvételi vagy online szolgáltatási
szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén
az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett
működő békéltető testület illetékes.
14.4.6
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban
együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát
megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a
vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás
együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés
lehetőségének felajánlására terjed ki.
15.Adatvédelem
A
weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
https://www.otthondigital.hu/adatkezelesi_tajekoztato
Felsőtárkány, 2020.08.01